כשמדברים על אריזות קרטון כגורם שמשפיע על הצרכנים, יש לציין שמדובר באופן כללי על אריזות. הסיבה לכך שהיא שלכל דרך שבה נארוז מוצר מסוים, תהיה השפעה ישירה בין היתר על תהליך קבלת ההחלטות של הצרכן – בין אם לבצע רכישה או לא, והאם המוצר נראה מספיק איכותי ויוקרתי בכדי לרכוש אותו. כך, אפשר לומר שהן מבחינה שיווקית והן מבחינה פרקטית, לאריזה יש חשיבות רבה.
4 דרכים בהן אריזות קרטון משפיעות על תהליך הרכישה
האם באמת אריזות קרטון הינן בעלות השפעה כה גדולה על תהליך הקנייה של הלקוח? התשובה היא כן, ויש לכך שני אספקטים עיקריים:
- איך הלקוח רואה את המוצר והחברה – לאריזה מעוצבת (וממותגת!), יש חשיבות שיווקית אדירה. מעבר לנראות המעולה, היא גם יוצרת תודעה חיובית יותר בקרב הלקוחות בנוגע למוצרים השונים ועל אחת כמה וכמה, בנוגע לחברה עצמה. יש הבדל עצום בין רושם ראשוני שאנחנו כלקוחות מקבלים מצפייה בפרסומת למשל, ובין הרגע שבו אנחנו אוחזים את החבילה שקיבלנו בדואר שנארזה באופן מדויק, ובתוכה המוצר שהזמנו.
- הכל היום באונליין – בכל מקרה הכל קורה היום אונליין; אנחנו גולשים להנאתנו ברחבי האינטרנט כשלפתע נעצרים על פרסומת למוצר כלשהו שממש במקרה אנחנו זקוקים לו. אנחנו קוראים קצת על החברה הלא מוכרת, וכשהביקורות מהללות אנחנו מבינים שאין סיבה לא להוציא הזמנה בעצמנו. יש רגע של התפעלות כשהחבילה מגיעה ואנחנו מגלים שהיא ארוזה למשעי, עם לוגו החברה ואפילו פתק עם הקדשה אישית והסבר על המוצר. כל אלו יוצרים חיבור של הלקוח לחברה, ואם המוצר מעולה – ייתכן שהוא אפילו יחזור לרכישה נוספת!
- בידול – אריזה מאפשרת לעסק לבדל את עצמו, לייחד את עצמו ולהוסיף אפילו אלמנט קטן שהופך אותו לשונה מהמתחרים שלו. דווקא האלמנט הקטן הזה, הוא זה שיכול למשוך לקוחות חדשים לעסק ולהגדיל את המכירות. זו הזדמנות להיות יצירתיים ולתת ללקוחות שלכם אפילו יותר!
- אריזה ירוקה – אם עדיין לא הצטרפתם לחגיגה, עדיין לא מאוחר לעשות זאת! עם המהפכה הירוקה שכובשת את העולם, אריזות קרטון הפכו למוצר מבוקש במיוחד שהוא חלק בלתי נפרד מכמעט כל עסק שנולד. הקרטונים הם ירוקים יותר וניתן לעשות בהם שימוש חוזר, וביננו? הלקוחות כיום מודעים גם הם לחשיבות של שמירה על הסביבה, יעריכו ויתחברו יותר לעסק שעולה בקנה אחד עם הערכים הללו שחשובים להם.
חוויית שופינג שעושה את כל ההבדל
בין אם הרכישה מתבצעת בחנות פיזית או בהזמנה אונליין, אריזות קרטון הינן בעלות השפעה עצומה על שביעות הרצון של הלקוח ובהמשך ישיר לכך, גם על השאלה האם יחזור לרכישה נוספת או לא. לכן, מלבד השקעה במוצר עצמו, יש להשקיע גם באריזה איכותית ומושכת שתיצור ציפיה בקרב הלקוח, שוב, ושוב, ושוב.